Ten najmniejszy Volkswagen Crafter I z trzema miejscami siedzącymi i z krótkim rozstawem osi ma też jeden z najmniejszych promieni skrętu, jeśli chodzi o wszystkie odmiany tego modelu i produkowany jest on od roku 2006 do chwili obecnej.
Samochód ten jest też bardzo poprawny jeśli chodzi o funkcjonalność, bo ma on niski próg załadunku i dlatego też musi mieć silnik zamontowany poprzecznie z przodu i napęd na przednią oś. Rozwiązanie to jest standardem jeśli chodzi o średnie i małe auta użytkowe, bo dzięki temu tył nadwozia zachowuje maksymalną użyteczność. Ten Volkswagen Crafter I z krótkim rozstawem osi to także typowy dla marki Volkswagen minimalizm jeśli chodzi o wnętrze. Składające się z wielu elementów wykonanych z taniego tworzywa sztucznego. Elementy te można przekładać z egzemplarza do egzemplarza lub zakupić w formie tanich zamienników produkcji wschodniej, dzięki którym naprawy wnętrza tego samochodu są i łatwe i tanie. Raczej nikogo nie zaskoczy to, że pod maską Craftera I z krótkim rozstawem osi nie ma benzyniaka, bo tam może być tylko diesel 2.5 TDI o mocy 88, 109, 136 lub aż 164 koni mechanicznych.
Wielu Europejczyków stawia na opcję o mocy 136 koni mechanicznych, bo nie jest to opcja zbyt awaryjna, ani też zbyt słaba. Jednak w przypadku każdej z tych wersji trzeba olej wymieniać sumiennie i na typ i klasę oleju, którą zalecił nam doświadczony mechanik, po to by jednostka napędowa zachowała swoją trwałość na dłużej. Tylko że nie dla samego motoru kupuje się Craftera I z krótkim rozstawem osi, bo w przypadku takich aut liczy się ładowność, oraz zawieszenie, a ten Crafter to zawieszenie tanie jeśli chodzi o naprawy eksploatacyjne. Mowa tu dokładnie o tym, że nie musimy kupować części oryginalnych, ze względu na to, że rynek jest pełen zamienników znacznie tańszych i akuratnych jakościowo.
Z przyczyny tej Craftera eksploatuje wiele mniejszych i średnich firm, bo samochód ten to wyjątkowo popularna opcja ze względu na rozwiązania systemowe marki Volkswagen.